ویدیو جشن صعود چادرملوی اردکان به لیگ برتر فوتبال صعود دومین تیم لیگ یکی به لیگ برتر+ جدول نهایی لیگ یک زمزمه‌های حضور محرم نویدکیا روی نیمکت پرسپولیس ستاره‌های سپاهان به دنبال راهی برای جدایی نکونام نزدیک به در خروجی باشگاه استقلال پرسپولیس باید انتخاب کند؛ مربی خارجی با گولسیانی! مشکل پرسپولیس برای جذب مربی خارجی مهلت ۲۴ ساعته پرسپولیس به اوسمار رقم پیشنهادی جدید پرسپولیس به اوسمار | مربی برزیلی رضایت می‌دهد؟ جواد خیابانی از حضور در کمیته اخلاق امتناع کرد پیشنهاد ۴۵ میلیارد تومانی برای مهاجم گل گهر + عکس هجوم دلال‌ها به نیمکت پرسپولیس | گزینه‌های‌ جدید یکی یکی رو خواهد شد! VAR به لیگ بیست و چهارم هم نمی‌رسد؟ سلیمی در لیست مازاد نکونام! استقلال-نکونام نزدیکی‌های خط پایان فرشید باقری: هیچ مذاکره‌ای با استقلال نداشتم عقب نشینی استقلال مقابل زیاده خواهی بازیکنان | تغییر سیاست نقل و انتقالاتی با ورود مدیران جدید والیبالیست‌های فولاد سیرجان بازهم قهرمانی می‌خواهند
سرخط خبرها

گرندپریکس ایتالیا تحت تاثیر یک فرانسوی!| عملکرد درخشان نیکلاس لطیفی در مونزا

  • کد خبر: ۴۱۹۰۵
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
گرندپریکس ایتالیا تحت تاثیر یک فرانسوی!| عملکرد درخشان نیکلاس لطیفی در مونزا
در مسابقات جایزه بزرگ ایتالیا یک راننده فرانسوی فرمول ۱ به مقام قهرمانی رسید.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، مسابقات گرندپریکس فرمول ۱ ایتالیا در پیست شهر مونزای ایتالیا برگزار شد و در نهایت پیر گسلی، راننده فرانسوی موفق شد با ثبت رکورد ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه و ۶ ثانیه، در بین بزرگان فرمول ۱ جهان به مقام قهرمانی دست یابد. از سال ۱۹۹۶ که اولویه پانیس فرانسوی موفق شد در موناکو قهرمان شود، تا به امروز دیگر یک فرانسوی موفق به کسب این افتخار نشده‌بود.

گسلی نام خود را به عنوان صد و نهمین قهرمان گرندپریکس ثبت کرد. آخرین مسابقه گرندپریکس به سال ۲۰۱۹ برمی‌گشت که چارلز لکرک قهرمان شده بود.

تا قبل از رقابت مونزا، اولین و آخرین قهرمانی تیم تورو روسو به موفقیت سباستین وتل در سال ۲۰۰۸ خلاصه می‌شد.

کارلوس سینز از تیم مک‌لارن به عنوان دوم رقابت‌ها دست یافت. هم‌تیمی او، لاندو نوریس به عنوان چهارم دست یافت. قطعا این نتایج برای مک‌لارن اتفاقی بزرگ قلمداد می‌شود، زیرا آن‌ها از سال ۲۰۱۱ موفق نشده بودند، ۲ راننده برتر در یک مسابقه داشته باشند.
اما شگفتی اصلی مسابقات ناکامی تیم‌های مرسدس‌بنز، فراری و ردبول بود. از مسابقات ۲۰۱۲ مجارستان تاکنون سابقه نداشت که هیچیک از رانندگان این تیم‌ها در بین افراد برتر مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ قرار نگیرند.

این سه تیم از مسابقات ۲۰۱۳ استرالیا تا به امروز برنده ۱۴۶ عنوان پی در پی در رقابت‌ها شده بودند. از زمانی که ماشین‌های تیم مرسدس‌بنز به توربوهیدرید مجهز شده‌اند، اولین بار است که مرسدس بنز در مسابقه‌ای اینچنین ناکام است. بهترین عملکرد والتری بوتاس، راننده مرسدس بنز قرار گرفتن در رتبه پنجم بود.

گرچه لوییز همیلتون به عنوان هفتم دست یافت، اما او همچنان رکورد‌های بی‌نظیری را در اختیار دارد. او به چهل و یکمین امتیاز متوالی خود در مسابقات مختلف دست یافت و همچنین در مجموع او به امتیاز ۲۲۱ رسید و رکورد مجموع امتیاز را همچنان در اختیار دارد.

راننده دورگه ایرانی، نیکلاس لطیفی نیز در این مسابقات حضور داشت و به بهترین عنوان تاریخ فعالیت خود دست یافت. او با کسب رتبه یازدهم به کار خود پایان داد. نیکلاس لطیفی که با ملیت کانادایی خود در این رقابت‌ها حضور داشت، ۳۲.۸۶۷ ثانیه پس از گسلی، قهرمان رقابت‌ها به کار خود پایان داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->